Atomic Heartbeats (bootleg)
/ 13 januari 2019

Atomic Heartbeats Opnames van: Paris Theatre, London – 16 juli 1970 Bijzonderheden: Niet op label: Cat.nummner: 466882 rood vinyl Songs: kant A: Embryo (10:10) Green Is The Colour (3:30) Careful With That Axe, Eugene (7:28) If (4:32) kant B: Atom Heart Mother (orchestra version) (25:00)

The Attack
/ 11 januari 2019

The Attack Informatie: Muziek: Roger Waters Original Motion Picture Soundtrack – Raymond Brigg’s “When The Wind Blows Roger Waters & The Bleeding Heart Band 1986 Terug te vinden op: When The Wind Blows Songtekst: Instrumentaal Radio: An enemy missile attack has been launched against this country. It is estimated that the missiles will arrive in approximately three minutes. Jim: God, almighty, there’s only three minutes to go! Hilda: Okay, I’ll just get the washing in. Jim: Shut up! I’m trying to listen! Radio: Stay indoors. Hilda: Oh, dear, I’ve left the oven on. Jim: Get in! Get in! Get in! Hilda: The cake will be burned!

Aubrey Powell
/ 3 januari 2019

Aubrey Powell Aubrey ‘Po’ Powell(geboren 23 september 1946), mede-oprichter van Hipgnosis met Storm Thorgerson in 1967. Hipgnosis creëerde een aantal van de meest innovatieve en surrealistische album cover art in de jaren 1960, 1970 en 1980’s voor veel van de beroemdste rockbands uit datt tijdperk, waaronder Pink Floyd, Led Zeppelin, Paul McCartney, Yes, Genesis, 10cc, Peter Gabriel, Bad Company, Emerson, Lake & Palmer, Scorpions, Styx, Syd Barrett en Black Sabbath . Hipgnosis werd vijf keer genomineerd voor Grammy Awards.

Audio International (studio)
/ 3 januari 2019

Audio International (studio) Audio International is een opname studio, gelegen aan de 18 Rodmarton Street in London. Sinds 18 mei 1990 veranderde de naam in Air Edel Studios Relatie tot Pink Floyd: – Pink Floyd – The Final Cut (1983) – Liona Boyd – Persona (1986) met David Gilmour op 3 songs – Pink Floyd – A Momentary Lapse Of Reason (1987)

The Aus Trial (bootleg)
/ 13 januari 2019

The Aus Trial Label: Trade Mark Of Quality Limited Edition, Numbered, Red Marble Tracklijst: A1 Atom Heart Mother A2 Green Is The Colour B1 Careful With That Axe Eugene B2 Set The Controls For The Heart Of The Sun C1 Echoes D1 Cymbaline D2 Careful With That Axe Eugene (Tokyo, Tahkukan 7/3/72) Live in Melbourne Festival Hall 13/9/1971. Limited edition  100 copies as red marble vinyl.  

Autoscene version 2 & 3
/ 21 december 2018

Autoscene version 2 & 3 Informatie: Muziek: Pink Floyd Outtake/demo’s opgenomen tijdens de sessies voor de film Zabriskie Point. Terug te vinden op: The Early Years 1965-1972 Devi/ation The Early Years 1967-1972 Cre/ation (alleen version 2) Songtekst: Instrumentaal

Autumn’68
/ 21 december 2018

Autumn’68 Informatie: Muziek: Wright Richard Wright: Royal Albert Hall pipe orgel David Gilmour: gitaar Nick Mason: gong Damon Iddins: extra keyboard Instrumentaal nummer van The Endless River Een 46 jaar geleden opgenomen kerkorgel intermezzo (in de Royal Albert Hall). Van zwaar geluid, maar absoluut eigentijds. Terug te vinden op: The Endless River Songtekst: Instrumentaal

Azimuth Co-ordinator
/ 3 januari 2019

Azimuth Co-ordinator De Azimuth Co-ordinator was het eerste surround systeem voor geluidsweergave tijdens live-concerten. Pink Floyd was de eerste band die het gebruikte tijdens een concert in de Queen Elizabeth Hall in Londen op 12 mei 1967. De Azimuth Co-ordinator was op verzoek van Pink Floyd ontworpen door Bernard Speight, een technicus van de Abbey Road Studios. Richard Wright bediende het systeem tijdens de concerten van Pink Floyd. Door middel van een joystick was het mogelijk om geluid op een willeurig gekozen plaats binnen het vierkanaals-luidsprekersysteem weer te geven. Er werden er twee gemaakt: het eerste exemplaar bevatte een joystick, de tweede had er twee, zodat twee geluidsbronnen konden worden gepand. De eerste werd na het concert in de Queen Elizabeth Hall gestolen. Als gevolg van deze experimenten werd surround sound tijdens concerten op grotere schaal ingevoerd. In het Belgische blad Humo zegt Roger Waters hier over: “”Ik herinner me dat we in 1968, toen Syd Barrett nog meedeed, in de Queen Elizabeth Hall voor het eerst met quadrafonie geëxperimenteerd hebben. We hadden van die speelgoedautootjes die je moet opwinden: je kent dat wel, je rijdt er een paar keer mee achteruit en dan laat je het ding los en giert het…